Thursday 11 January 2018

الاتحاد الأوروبي نظام الانبعاثات الانبعاثات يعمل على ما المبدأ كويزليت


الصفحة غير موجودة.
الرجاء محاولة ما يلي:
تأكد من أن عنوان موقع ويب المعروض في شريط العناوين في المتصفح الخاص بك مكتوب ومنسق بشكل صحيح. إذا وصلت إلى هذه الصفحة بالنقر فوق ارتباط، فاتصل بمسؤول موقع ويب لتنبيههم بأن الرابط تم تنسيقه بشكل غير صحيح. انقر فوق الخلف زر لمحاولة ارتباط آخر.
خطأ هتب 404 - لم يتم العثور على الملف أو الدليل.
خدمات معلومات إنترنت (إيس)
المعلومات الفنية (لموظفي الدعم)
انتقل إلى خدمات دعم منتجات ميكروسوفت وأجرى بحثا عن عنوان لكلمتين هتب و 404. افتح إيس التعليمات التي يمكن الوصول إليها في إيس ماناجر (إينتمغر)، والبحث عن موضوعات بعنوان إعداد موقع ويب والمهام الإدارية المشتركة وحوالي رسائل خطأ مخصص.

الاتحاد الأوروبي نظام الانبعاثات الانبعاثات يعمل على ما كويزليت المبدأ
نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط للتأكد من أننا نقدم لك أفضل تجربة على موقعنا. إذا تابعت دون تغيير إعداداتك، فسنفترض أنك توافق على استلام جميع ملفات تعريف الارتباط في هذا الموقع. مزيد من المعلومات والرجوع إلى سياسة الخصوصية. اقرأ أكثر.
إن نظام الاتحاد الأوروبي لتداول الانبعاثات هو حجر الزاوية في سياسة الاتحاد الأوروبي لمعالجة تغير المناخ وأداة رئيسية للحد من انبعاثات ثاني أكسيد الكربون وغازات الدفيئة الأخرى في مجال الطاقة والطيران والقطاعات الصناعية.
تم إطلاق نظام إتس للاتحاد الأوروبي في عام 2005 وهو أول نظام دولي، وهو أكبر نظام دولي لتداول انبعاثات غازات الدفيئة، يغطي أكثر من ثلاثة أرباع البدلات المتداولة في سوق الكربون الدولي.
ويعمل الاتحاد الأوروبي للاتصالات السلكية واللاسلكية في 31 بلدا من المنطقة الاقتصادية الأوروبية (إيا).
وهو يحد من الانبعاثات من قرابة 000 11 من محطات توليد الطاقة ومنشآت التصنيع فضلا عن أكثر قليلا من 500 من مشغلي الطائرات الذين يتنقلون بين مطارات المنطقة الاقتصادية الأوروبية (تقرير من اللجنة إلى البرلمان الأوروبي والمجلس، تقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي، 23 تشرين الثاني / نوفمبر 2017 (كوم (2017) 693 فينال، الصفحة 7).
وبدءا من المرحلة الثالثة (2013 - 2020)، يغطي النظام حوالي 45٪ من انبعاثات غازات الدفيئة في الاتحاد الأوروبي.
ويجوز للدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي أن تضيف المزيد من القطاعات وانبعاثات غازات الدفيئة إلى نظام الإيداع الأوروبي (إتس) في الاتحاد الأوروبي.
تعمل إتس الاتحاد الأوروبي على مبدأ "الحد الأقصى والتجارة" وهو مقياس قائم على السوق حيث يطلب من المشاركين مراقبة انبعاثاتهم وتقديم تقارير عنها وتقديم بدلات كافية للانبعاثات لتغطية الانبعاثات المبلغ عنها في كل عام.
ويمكن تداول بدلات الانبعاث لتمكين الحد من حدوثه حيث يكون أكثر فعالية من حيث التكلفة، مما يؤدي إلى خفض التكلفة الإجمالية لمعالجة تغير المناخ.
A 'كاب' هو كمية مطلقة من غازات الدفيئة التي يمكن أن تنبعث من المصانع ومحطات توليد الكهرباء وغيرها من المنشآت في النظام، لضمان تحقيق هدف خفض الانبعاثات.
ويقابل الحد الأقصى عدد البدلات التي يتم تداولها خلال مرحلة التداول.
وفي المرحلتين 1 و 2 (2005-2012)، تم تحديد الحد الأقصى على نطاق الاتحاد الأوروبي بطريقة من أسفل إلى أعلى من إجمالي الكمية الإجمالية للبدلات التي وضعتها الدول الأعضاء في خططها الوطنية للتخصيص.
اعتبارا من بداية المرحلة 3، يتم تحديد الحد الأقصى على نطاق الاتحاد الأوروبي من قبل التوجيه الأوروبي إتس.
وحدد الحد الأقصى لعام 2013 للانبعاثات من المنشآت الثابتة ب 856 301 2 086 من البدلات.
وينخفض ​​هذا الحد كل سنة بعامل تخفيض خطي بنسبة 1.74٪ من متوسط ​​الكمية الإجمالية للبدلات الصادرة سنويا في الفترة 2008-2012، مما يضمن أن يكون عدد البدلات التي يمكن استخدامها من قبل المنشآت الثابتة أقل بنسبة 21٪ في عام 2020 مما هو عليه في 2005.
وتتمثل الافتراضات الكامنة في أنه في عام 2020، ستكون الانبعاثات من القطاعات التي تغطيها إتس للاتحاد الأوروبي أقل بنسبة 21٪ عما كانت عليه في عام 2005، وبحلول عام 2030 سيصل الانخفاض إلى مستوى 43٪.
تحسينات في إتس الأوروبي في المرحلة الثالثة.
وتمت الموافقة على مراجعة رئيسية لنظام إتس الأوروبي في عام 2009، من أجل التنفيذ في المرحلة التجارية الثالثة من عام 2013 حتى عام 2020.
وكان المحرك العام لإصلاح الاتحاد الأوروبي في مجال تكنولوجيا المعلومات والاتصالات لعام 2009 هو تبسيط قواعد التشغيل من خلال زيادة المواءمة بين أجزاءه الموجودة مسبقا والمجزأة بالحدود الوطنية للدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي.
وقد أعرب عن هذا الاتجاه، على وجه الخصوص، في خصائص الاتحاد الأوروبي التالية في الفترة من عام 2013 إلى عام 2020:
- ألغراض تعزيز القدرة على التنبؤ واالستقرار، تم فرض سقف واحد على نطاق االتحاد األوروبي على حجم المخصصات، حيث يتناقص الحد األدنى بنسبة 1.74٪ سنويا) بما يتماشى مع عامل الحد الخطي - لرف (، النظام السابق للقبعات الوطنية للدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي؛
- استبدل المزاد العلني والشفاف والمنسق وغير التمييزي بالتخصيص المجاني باعتباره الطريقة الافتراضية لتخصيص بدلات الانبعاثات (القواعد المفصلة منصوص عليها في لائحة الاتحاد الأوروبي للمزادات التجارية في مجال التجارة الإلكترونية؛
- تم أيضا تنسيق إجراءات تخصيص مخصصات الانبعاثات مجانا في جميع أنحاء الاتحاد الأوروبي، وأدخلت معايير أداء طموحة سابقة على نطاق الاتحاد الأوروبي (قرار قياس الأداء)؛
- قواعد وشروط أكثر صرامة لاستخدام الأرصدة الكربونية الدولية في إتس الاتحاد الأوروبي مع حدود منسقة لاستخدامها من قبل المشغلين (لمزيد من التفاصيل انظر هنا)؛
- استبدل سجل الإتحاد الإلكتروني المركزي سجلات بدلات الانبعاثات التي تديرها الدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي بشكل فردي. وتخضع سجالت االنبعاثات الصادرة عن االحتاد املركزي للوائح االحتاد املركزي لقانون التسجيل املطبق مبارشة يف مجيع الدول األعضاء يف االتحاد األورويب.
وثمة إصلاح آخر قيد التنفيذ يتمثل في تغيير الوضع القانوني المسموح به للانبعاثات في الصكوك المالية وإخضاعها (إلى جانب وجودها بالفعل في نطاق الأدوات المالية المشتقة أو المنتجات المزاد عليها على أساسها) إلى نظام الإشراف على الأسواق المالية، التنظيم بموجب حزمة ميفيد إي ونظام تنظيم السوق.
اقترحت المفوضية الأوروبية في نوفمبر / تشرين الثاني 2012 تدبيرا على المدى القصير لتأجيل المزاد العلني من 900 مليون برميل حتى عام 2019 و 2020. وافق البرلمان الأوروبي والمجلس على الاقتراح في ديسمبر 2013 وتنفيذ التحميل الخلفي بدأت في مارس 2014 (المزيد عن بدلات الاتحاد الأوروبي إتس تحميل قراءة هنا).
وفي 15 تموز / يوليه 2015، قدمت اللجنة اقتراحا تشريعيا بتنقيح نظام الاتحاد الأوروبي لتداول الانبعاثات تمشيا مع إطار عام 2030.
تغطية الأنشطة والمنشآت ومشغلي الطائرات.
من حيث غازات الاحتباس الحراري تم تعريف نطاق إتس للاتحاد الأوروبي أولا في التوجيه 2003/87 / إيك وتم تعديله بموجب التوجيه 2009/29 / إيك، بما في ذلك بعض الأنشطة الجديدة (مثل إنتاج ومعالجة المعادن غير الحديدية وبعض المواد الكيميائية الخ) وغازات الدفيئة الجديدة (أكسيد النيتروز (N2O) والمركبات البيرفلوروكربونية (بكس)).
وتغطي إتس الاتحاد الأوروبي حاليا انبعاثات ثاني أكسيد الكربون وانبعاثات أآسيد النيتروز من جميع إنتاج النتريك والأديبيك والجليوكسال وحمض الغليوكسيليك وانبعاثات الكربون المشبع بالفلور من إنتاج الألومونيوم (انظر الملحق الأول للتوجيه الذي يسرد فئات الأنشطة التي تنطبق عليها إتس حاليا).
اعتبارا من بداية المرحلة 3 من إتس الاتحاد الأوروبي (أي 1 يناير 2013)، القطاعات ذات المنشآت الثابتة التي تغطيها إتس الاتحاد الأوروبي هي الصناعات كثيفة الطاقة، بما في ذلك محطات توليد الكهرباء وغيرها من محطات الاحتراق، مع & غي؛ 20MW المدخلات الحرارية تصنيف ( باستثناء منشآت النفايات الخطرة أو البلدية) ومصافي النفط وأفران الكوك والحديد والصلب والكلنكر والأسمنت والزجاج والليمون والطوب والسيراميك ولب الورق والورق واللوح والألمنيوم والبتروكيماويات والأمونيا والنتريت والأديبيك والجليوكسال وإنتاج حمض الغليوكسيليك ، والتقاط ثاني أكسيد الكربون، والنقل في خطوط الأنابيب، والتخزين الجيولوجي لثاني أكسيد الكربون.
على الرغم من أن المشاركة في إتس الاتحاد الأوروبي إلزامية، في بعض القطاعات يتم تضمين المنشآت فقط فوق حجم معين.
وعلاوة على ذلك، يمكن للبلدان المشاركة أن تستثني المنشآت الصغيرة من النظام إذا ما وضعت تدابير من شأنها أن تخفض انبعاثاتها بمقدار يعادل كمية الانبعاثات التي كان من الممكن خفضها لو أدرجت المنشآت في نظام الاتصالات الأوروبي في الاتحاد الأوروبي.
كما يمكن للبلدان المشاركة أن تضيف المزيد من القطاعات وغازات الدفيئة إلى إتس للاتحاد الأوروبي.
تغطي إتس الاتحاد الأوروبي حوالي 11000 محطات توليد الطاقة ومنشآت التصنيع في جميع الدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي وأيسلندا والنرويج وليختنشتاين (تقرير عن سير عمل سوق الكربون الأوروبي، مرفق بالوثيقة تقرير من اللجنة إلى البرلمان الأوروبي والمجلس، التقرير المرحلي عن الإجراءات المتعلقة بالمناخ، بما في ذلك التقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي والتقرير المتعلق باستعراض التوجيه 2009/31 / إيك بشأن التخزين الجيولوجي لثاني أكسيد الكربون في 18 نوفمبر 2015 (كوم 2015 (576 فينال)، p 5).
ويقتصر نطاق الطيران التابع للاتحاد الأوروبي على الرحلات الجوية داخل المنطقة الاقتصادية الأوروبية حتى عام 2016.
وشملت أنشطة الطيران ضمن النطاق الأولي للاتحاد الأوروبي للإنذار المبكر بالتجارة جميع الرحلات الجوية من أو إلى مطار يقع في إقليم دولة عضو تنطبق عليها المعاهدة، مع بعض الاستثناءات الواردة في المرفق الأول من توجيه الاتحاد الأوروبي بشأن التجارة الإلكترونية.
ومع ذلك، وفي ضوء المفاوضات التي جرت داخل الایكاو والتي تتطلع إلى اقتراح آلیة قائمة على السوق العالمیة للحد من انبعاثات الطیران، فقد تم خفض ھذا النطاق مؤقتا ولم یتم تغطیة سوى الرحلات داخل المنطقة الاقتصادیة الأوروبیة.
الجدول: الملامح الرئيسية للاتحاد الأوروبي إتس عبر مراحل التداول.
EU27 + النرويج، أيسلندا، ليختنشتاين.
كرواتيا من 1.1.2013.
(الطيران من 1.1.2014)
محطات الطاقة وغيرها.
محطات الاحتراق و غي؛ 20MW.
مصانع الحديد والصلب.
ورق و لوح.
نفس المرحلة 1 بالإضافة إلى الطيران (من عام 2012)
نفس المرحلة 1 زائد.
الطيران من 1.1.2014.
النيتريك، أديبيك والجليوكسيليك.
والنقل في خطوط الأنابيب والتخزين الجيولوجي لثاني أكسيد الكربون.
انبعاثات أآسيد النيتروز عن طريق الاشتراك.
CO2، N2O، بك من إنتاج الألومنيوم.
2084 مليون طن من ثاني أكسيد الكربون في عام 2013،
تناقص بطريقة خطية بمقدار 38 مليون طن من ثاني أكسيد الكربون سنويا.
غير مؤهلة: ائتمانات من الغابات، ومشاريع الطاقة الكهرومائية الكبيرة.
وحدات خفض الانبعاثات المعتمدة ووحدات خفض الانبعاثات من الغابات أو مركبات الكربون الهيدروفلورية أو أكسيد النيتروز أو مشاريع الطاقة الكهرومائية الكبيرة.
ملاحظة: يجب أن تكون وحدات خفض الانبعاثات المعتمدة من المشاريع المسجلة بعد عام 2012 من أقل البلدان نموا.
مصدر الجدول: كتيب إتس للاتحاد الأوروبي، ص. 18، 19.
هناك أربعة أنواع من القروض القابلة للتداول بموجب إتس الاتحاد الأوروبي:
- بدلات الطيران في الاتحاد الأوروبي (يواس)
- تخفيض الانبعاثات المعتمدة (سيرس)
- وحدات خفض الانبعاثات (إيروس).
وتعتبر االتحادات األوروبية من أكثر الوحدات شيوعا، وتخول االتحاد األوروبي للمحاسبين الجويين الحامل أن ينبعث طن واحد من ثاني أكسيد الكربون خالل الفترة الصالحة، وقد تم إنشاؤه خصيصا لامتثال مشغلي الطائرات، ويمكن استالمه فقط من قبل مشغلي الطيران والتمتع بطلبات أصغر بكثير للتداول.
كما أن الاعتمادات المؤهلة لتخفيضات الانبعاثات التي يتم إنجازها خارج الاتحاد الأوروبي، والتي يمكن أن تكون أيضا، في حدود معينة، المقدمة للامتثال بموجب إتس الأوروبي هي وحدات خفض الانبعاثات المعتمدة ووحدات خفض الانبعاثات (إلا أنه يلزم ترجمتها إلى الاتحاد الأوروبي من أجل الاعتماد لأغراض الامتثال).
ويتم الحصول على وحدات خفض الانبعاثات المعتمدة من خلال آلية التنمية النظيفة (سدم)، التي تسمح بتقييد تخفيضات الانبعاثات التي تحققت في البلدان الأقل نموا في بلد متقدم النمو.
وتنتج وحدات خفض الانبعاثات من خلال آلية التنفيذ المشترك التي تعزز نقل التكنولوجيا بين البلدان المدرجة في المرفق الأول لبروتوكول كيوتو.
الاتحاد الأوروبي إتس سوق الكربون.
وتسيطر المشتقات على سوق الكربون في إتس في الاتحاد الأوروبي، حيث يتم تقييم حوالي 85٪ من التجارة في البدلات التي تشمل استخدام المشتقات: العقود الآجلة والعقود الآجلة والخيارات التي تخضع لأنظمة الأسواق المالية للاتحاد الأوروبي.
وفي عام 2014، بلغ إجمالي حجم التجارة الأوروبية في إتس 8.33 مليار طن من ثاني أكسيد الكربون إما بدلات بقعة أو مشتقات من البدلات (بقيمة إجمالية قدرها 47 مليار يورو)، حيث تم تداول حوالي 900 مليون بدل في السوق الفورية (بقيمة حوالي 5.2 يورو مليار دولار).
تغطي إتس الاتحاد الأوروبي أكثر من 11000 محطة توليد الطاقة والمحطات الصناعية في 31 بلدا، حوالي 2000 من الوسطاء والتجار والمنظمات والأفراد المشاركة طوعا في إتس الاتحاد الأوروبي.

نظام الاتحاد الأوروبي لتجارة الانبعاثات (الاتحاد الأوروبي إتس)
وأوضح نظام الاتحاد الأوروبي لتجارة الانبعاثات.
ويعتبر نظام االتحاد األوروبي لتداول االنبعاثات) إيتس (حجر الزاوية في سياسة االتحاد األوروبي لمكافحة تغير المناخ وأداة رئيسية للحد من انبعاثات غازات الدفيئة من حيث التكلفة. هذا هو أول سوق الكربون الرئيسي في العالم ولا يزال أكبر واحد.
تعمل في 31 دولة (جميع دول الاتحاد الأوروبي البالغ عددها 28 دولة بالإضافة إلى أيسلندا وليختنشتاين والنرويج) تحد من الانبعاثات من أكثر من 11،000 منشأة تستخدم الطاقة الثقيلة (محطات توليد الكهرباء والمنشآت الصناعية) وتغطي شركات الطيران العاملة بين هذه البلدان حوالي 45٪ من غازات الدفيئة في الاتحاد الأوروبي الانبعاثات.
للحصول على نظرة عامة مفصلة، ​​انظر:
A 'كاب والتجارة' النظام.
تعمل إتس الاتحاد الأوروبي على مبدأ "الحد والتجارة".
يتم تحديد سقف على إجمالي كمية غازات الدفيئة معينة التي يمكن أن تنبعث من المنشآت التي يغطيها النظام. ويتم تخفيض الحد الأقصى بمرور الوقت بحيث ينخفض ​​إجمالي الانبعاثات.
وفي إطار الحد الأقصى، تتلقى الشركات أو تشتري بدلات الانبعاثات التي يمكن أن تتاجر بها مع بعضها البعض حسب الحاجة. ويمكنهم أيضا شراء كميات محدودة من القروض الدولية من مشاريع إنقاذ الانبعاثات في جميع أنحاء العالم. ويضمن الحد الأقصى لعدد البدلات المتاحة أن يكون لها قيمة.
وبعد كل سنة، يجب على الشركة أن تسلم ما يكفي من البدلات لتغطية جميع انبعاثاتها، وإلا فرضت غرامات كبيرة. وإذا خفضت الشركة انبعاثاتها، فإنها يمكن أن تحتفظ بدلات احتياطية لتغطية احتياجاتها المستقبلية أو أن تبيعها إلى شركة أخرى تقل عن المخصصات.
فالتجارة تجلب المرونة التي تضمن خفض الانبعاثات حيث تكلف أقل من ذلك. كما يعزز سعر الكربون القوي الاستثمار في التكنولوجيات النظيفة والمنخفضة الكربون.
الملامح الرئيسية للمرحلة 3 (2013-2020)
وقد أصبح الاتحاد الأوروبي للاتصالات الأوروبية الآن في مرحلته الثالثة - يختلف كثيرا عن المرحلتين 1 و 2.
التغييرات الرئيسية هي:
يتم تطبيق سقف واحد على مستوى الاتحاد الأوروبي على الانبعاثات بدلا من النظام السابق للقبعات الوطنية يعتبر المزاد هو الطريقة الافتراضية لتخصيص البدلات (بدلا من التخصيص المجاني)، وتنطبق قواعد التوزيع المنسقة على البدلات التي لا تزال تمنح مجانا. تضمنت الغازات 300 مليون بدلات خصصت في احتياطي المشردين الجدد لتمويل نشر تكنولوجيات مبتكرة للطاقة المتجددة واحتجاز الكربون وتخزينه من خلال برنامج 300 نر.
القطاعات والغازات المشمولة.
ويغطي النظام القطاعات والغازات التالية مع التركيز على الانبعاثات التي يمكن قياسها والإبلاغ عنها والتحقق منها بمستوى عال من الدقة:
من ثاني أكسيد الكربون (CO2) من قطاعات توليد الطاقة والطاقة الحرارية كثيفة الاستخدام للطاقة بما في ذلك مصافي النفط والأعمال الحديدية وإنتاج الحديد والألمنيوم والمعادن والاسمنت والجير والزجاج والسيراميك ولب الورق والورق والكرتون والأحماض والمواد الكيميائية العضوية السائبة أكسيد النيتروز التجاري (N 2 O) من إنتاج أحماض النيتريك والأديبيك والجليوكسيليك ومركبات الكربون الهيدروكلورية فلورية غليوكسال (بكس) من إنتاج الألومنيوم.
المشاركة في إتس الاتحاد الأوروبي إلزامية للشركات في هذه القطاعات، ولكن.
في بعض القطاعات فقط النباتات فوق حجم معين يتم تضمين بعض المنشآت الصغيرة يمكن استبعادها إذا وضعت الحكومات تدابير مالية أو غيرها من شأنها خفض انبعاثاتها من قبل ما يعادلها في قطاع الطيران، حتى عام 2016 ينطبق إتس الاتحاد الأوروبي فقط على الرحلات الجوية بين المطارات الواقعة في المنطقة الاقتصادية الأوروبية (إيا).
تقديم تخفيضات في الانبعاثات.
وقد أثبتت إتس الاتحاد الأوروبي أن وضع سعر على الكربون والتجارة في ذلك يمكن أن تعمل. وتنخفض الانبعاثات الناجمة عن المنشآت في المخطط حسب الغرض - بنحو 5٪ مقارنة مع بداية المرحلة 3 (2013) (انظر أرقام عام 2015).
وفي عام 2020، ستكون الانبعاثات من القطاعات التي يغطيها النظام أقل بنسبة 21 في المائة عما كانت عليه في عام 2005.
تطوير سوق الكربون.
أنشئت في عام 2005، والاتحاد الأوروبي إتس هو أول وأكبر نظام دولي للانبعاثات الانبعاثات في العالم، وهو ما يمثل أكثر من ثلاثة أرباع التجارة الدولية للكربون.
كما تلهم إتس الاتحاد الأوروبي تطوير تجارة الانبعاثات في بلدان ومناطق أخرى. ويهدف الاتحاد الأوروبي إلى ربط إتس الاتحاد الأوروبي مع أنظمة أخرى متوافقة.
التشريعات الرئيسية للاتحاد الأوروبي بشأن التجارة الإلكترونية.
30/04/2014 - نسخة موحدة من التوجيه 2003/87 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس الذي ينشئ مخططا لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس رقم 96/61 / إيك 23/04/2009 - التوجيه رقم 2009/29 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي المعدل للتوجيه 2003/87 / إيك من أجل تحسين وتوسيع نطاق خطة تداول بدل غازات الدفيئة في الجماعة 19/11/2008 - التوجيه 2008/101 / إيك والبرلمان الأوروبي والمجلس الذي يعدل التوجيه 2003/87 / إيك بحيث يشمل أنشطة الطيران في مخطط تداول بدل غازات الدفيئة داخل الجماعة 27/10/2004 - الأمر التوجيهي 2004/101 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي و المجلس الذي يعدل التوجيه 2003/87 / إيك الذي ينشئ خطة لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة فيما يتعلق بآليات مشروع بروتوكول كيوتو 13/10/2003 - الأمر التوجيهي 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والاتحاد الأوروبي نيل التي تضع مخططا لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك.
تقارير سوق الكربون.
23/11/2017 - كوم (2017) 693 - تقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي 01/02/2017 - كوم (2017) 48 - تقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي 18/11/2015 - كوم ( 2015) 576 - تقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي 14/11/2012 - كوم (2012) 652 - حالة سوق الكربون الأوروبي في عام 2012.
تنقيح إتس للاتحاد الأوروبي للمرحلة 3.
04/02/2011 - استنتاجات المجلس الأوروبي المؤرخة 4 فبراير 2011 (انظر الاستنتاجين 23 و 24) 18/03/2010 - إرشادات بشأن تفسير المرفق الأول لتوجيه الاتحاد الأوروبي بشأن التجارة الإلكترونية (باستثناء أنشطة الطيران) 18/03/2010 - إرشادات ورقة تعريفية لمولدات الكهرباء 06/04/2009 - بيان صحفي صادر عن المجلس حول اعتماد مجموعة المناخ والطاقة 12/12/2008 - استنتاجات رئاسة المجلس الأوروبي (11 و 12 ديسمبر 2008) 12/12/2008 - المجلس الأوروبي بيان بشأن استخدام عائدات المزادات 23/01/2008 - اقتراح بتوجيه من البرلمان الأوروبي والمجلس بتعديل التوجيه 2003/87 / إيك من أجل تحسين وتوسيع نظام تداول بدل غازات الدفيئة في المجتمع 23 / 01/2008 - وثيقة عمل موظفي اللجنة - وثيقة مصاحبة للاقتراح الخاص بتوجيه للبرلمان الأوروبي والمجلس المعدل للتوجيه 2003/87 / إيك من أجل تحسين وتوسيع نطاق نظام الاتحاد الأوروبي لبدل انبعاثات غازات الدفيئة - تقييم الأثر.
التنفيذ.
04/07/2013 - مشروع لائحة تنظيمية بشأن تحديد الاستحقاقات الائتمانية الدولية 05/06/2013 - مشروع لائحة بشأن تحديد استحقاقات الائتمان الدولية 05/05/2013 لائحة المفوضية (يو) رقم 389/2013 المؤرخ 2 مايو 2013 بشأن إنشاء سجل الاتحاد إلى التوجيه رقم 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي، والمرسومين رقم 280/2004 / إيك رقم 406/2009 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي، وإلغاء لائحة المفوضية الأوروبية رقم 920/2010 و رقم 1193/2011 نص ذو صلة بالمنطقة الاقتصادية الأوروبية 18/11/2011 - لائحة لجنة إنشاء سجل الاتحاد للفترة التجارية التي تبدأ في 1 كانون الثاني / يناير 2013، وفترات التداول اللاحقة، من مخطط الاتحاد للاتجار بالانبعاثات وفقا للتوجيه 2003/87 / إيك البرلمان الأوروبي والمجلس والمقرر 280/2004 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس وتعديل اللائحة التنفيذية رقم 2216/2004 والاتحاد الأوروبي رقم 920/2010 - لم تنشر بعد في الجريدة الرسمية 07 / 10/2010 - اللجنة التنظيمية (يو) رقم 920/2010 بشأن نظام موحد ومضمون للسجلات عملا بالتوجيه 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي والقرار رقم 280/2004 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس - الإصدار بما في ذلك التغييرات التي أدخلتها لائحة 18 نوفمبر 2011 08/10/2008 - لائحة المفوضية (إيك) رقم 994/2008 لنظام موحد ومضمون من السجلات وفقا للتوجيه 2003/87 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي - القرار رقم 280/2004 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس - الإصدار الساري حتى 31 ديسمبر / كانون الأول 2011 26/10/2007 - قرار اللجنة المشتركة للمنطقة الاقتصادية الأوروبية رقم 146/2007 الذي يربط الاتحاد الأوروبي بالإنتربول إيتس مع النرويج وأيسلندا وليختنشتاين 13/11 / 2006 - قرار اللجنة 2006/780 / إيك بشأن تجنب الازدواجية المزدوجة لانبعاثات غازات الدفيئة في إطار خطة الجماعة المعنية بتداول الانبعاثات لأنشطة المشاريع بموجب بروتوكول كيوتو عملا بالتوجيه 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس (ن) (2006) 5362) 21/12/2004 - نسخة موحدة من لائحة المفوضية (إيك) رقم 2216/2004 بشأن نظام موحد ومضمون للسجلات معدلة بموجب لائحة المفوضية رقم 916/2007 المؤرخة 31 يوليو / تموز 2007، لائحة المفوضية (إيك) رقم 994/2008 المؤرخة 8 أكتوبر 2008 ولائحة المفوضية (يو) رقم 920/2010 المؤرخة 7 أكتوبر 2010 - نسخة لا تشمل التغييرات التي أدخلتها لائحة 18 نوفمبر 2011.
تطبيق ضريبة القيمة المضافة.
التاريخ التشريعي للتوجيه 2003/87 / إيك.
العمل قبل اقتراح اللجنة.
08/02/2000 - كوم (2000) 87 - ورقة خضراء بشأن الاتجار بانبعاثات غازات الدفيئة في إطار الاتحاد الأوروبي ولاية ونتائج الفريق العامل الأول التابع للجنة إكب: الآليات المرنة 04/09/2001 - المحضر الموجز لاجتماع التشاور مع أصحاب المصلحة (مع الصناعة والمنظمات غير الحكومية البيئية) 19/05/1999 - كوم (1999) 230 - التحضير لتنفيذ بروتوكول كيوتو 03/06/1998 - كوم (1998) 353 - تغير المناخ - نحو استراتيجية ما بعد كيوتو للاتحاد الأوروبي نطاق إتس للاتحاد الأوروبي : 07/2007 - المنشآت الصغيرة داخل الاتحاد الأوروبي نظام تداول الانبعاثات 10/2006 - إدراج أنشطة إضافية والغازات في الاتحاد الأوروبي نظام تداول الانبعاثات مزيد من المواءمة وزيادة القدرة على التنبؤ: 12/2006 - النهج إلى الداخلين الجدد والإغلاق 10/2006 - مزاد بدائل انبعاث ثاني أآسيد الكربون في الاتحاد الأوروبي إتس 10/2006 - مواءمة منهجيات التخصيص 12/2006 - تقرير عن القدرة التنافسية الدولية فريق عمل إكب المعني بتداول الانبعاثات في استعراض إتس للاتحاد الأوروبي 15/06/2007 - التقرير النهائي للمي 4 بشأن الربط مع أنظمة تجارة الانبعاثات في الدول الثالثة 22/05/2007 - التقرير النهائي للاجتماع الثالث حول مزيد من المواءمة وزيادة القدرة على التنبؤ 26/04/2007 - التقرير النهائي للاجتماع الثاني حول الامتثال الصارم وإنفاذ القانون 09/03/2007 - التقرير النهائي للاجتماع الأول حول نطاق التوجيه.
أكتوبر 2001.
22/01/2002 - ورقة غير رسمية عن أوجه التآزر بين اقتراح المفوضية الأوروبية بشأن الاتجار بالانبعاثات (كوم (2001) 581) وتوجيه الاتفاقية الدولية لوقاية النباتات 23/10/2001 - كوم (2001) 581 - اقتراح بشأن توجيه إطاري لتداول انبعاثات غازات الدفيئة داخل الجماعة الأوروبية.
رد فعل اللجنة على قراءة الاقتراح في المجلس والبرلمان (بما في ذلك الموقف المشترك للمجلس)
18/07/2003 - كوم (2003) 463 - رأي اللجنة بشأن تعديلات البرلمان الأوروبي على الموقف المشترك للمجلس بشأن اقتراح توجيه البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي 20/06/2003 - كوم (2003) 364 - الاتصال باللجنة إلى البرلمان الأوروبي بشأن الموقف المشترك للمجلس بشأن اعتماد توجيه يضع مخططا لتداول بدل انبعاثات غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك 18/03/2003 - الموقف المشترك (إيك ) لا 28/2003 - الموقف المشترك للمجلس بشأن اعتماد توجيه يضع مخططا لتداول بدل انبعاثات غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك 27/11/2002 - كوم (2002) 680 - اقتراح معدل لتوجيه من البرلمان الأوروبي والمجلس يضع مخططا لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك فاق.
افتح جميع الأسئلة.
أسئلة وأجوبة بشأن نظام الاتحاد الأوروبي المنقح لتداول الانبعاثات (كانون الأول / ديسمبر 2008)
ما هو الهدف من تداول الانبعاثات؟
والهدف من نظام االتحاد األوروبي لتداول االنبعاثات هو مساعدة الدول األعضاء في االتحاد األوروبي على تحقيق التزاماتها للحد من انبعاثات غازات الدفيئة أو الحد منها بطريقة فعالة من حيث التكلفة. والسماح للشركات المشاركة بشراء أو بيع بدلات الانبعاثات يعني أن التخفيضات في الانبعاثات يمكن أن تتحقق بأقل تكلفة.
وتعتبر إتس الاتحاد الأوروبي حجر الأساس لاستراتيجية الاتحاد الأوروبي لمكافحة تغير المناخ. وهو أول نظام تجاري دولي لانبعاثات ثاني أكسيد الكربون في العالم، وقد بدأ العمل به منذ عام 2005. واعتبارا من الأول من يناير / كانون الثاني 2008، فإنه لا ينطبق فقط على الدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي البالغ عددها 27 دولة، وإنما ينطبق أيضا على الأعضاء الثلاثة الآخرين في المنطقة الاقتصادية الأوروبية - النرويج وأيسلندا وليختنشتاين. وهي تغطي حاليا أكثر من 000 10 منشأة في قطاعي الطاقة والصناعة وهما مسؤولان جماعيا عن ما يقرب من نصف انبعاثات الاتحاد الأوروبي من ثاني أكسيد الكربون و 40 في المائة من مجموع انبعاثات غازات الدفيئة. ومن شأن إدخال تعديل على توجيه الاتحاد الأوروبي بشأن التجارة الإلكترونية المتفق عليه في تموز / يوليه 2008 أن يجلب قطاع الطيران إلى النظام اعتبارا من عام 2012.
كيف يعمل تداول الانبعاثات؟
و إتس الاتحاد الأوروبي هو نظام "سقف والتجارة"، وهذا يعني أنه يحد من المستوى العام للانبعاثات المسموح بها ولكن، في حدود هذا، يسمح للمشاركين في النظام لشراء وبيع البدلات كما تتطلب. هذه البدلات هي "عملة" التداول المشتركة في قلب النظام. يمنح أحد البدلات لصاحب الحق الحق في انبعاث طن واحد من ثاني أكسيد الكربون أو ما يعادله من غازات الدفيئة الأخرى. ويؤدي الحد الأقصى لعدد البدلات إلى نشوء ندرة في السوق.
وفي فترة التداول الأولى والثانية في إطار هذا المخطط، كان على الدول الأعضاء أن تضع خططا وطنية للتخصيص تحدد المستوى الكلي لانبعاثاتها، وكم عدد البدلات التي تصدرها كل منشأة في بلدها. وفي نهاية كل سنة يجب أن تسلم المنشآت بدلات تعادل انبعاثاتها. ويمكن للشركات التي تبقي انبعاثاتها دون مستوى بدلاتها أن تبيع بدلاتها الزائدة. ويواجه أولئك الذين يواجهون صعوبة في الحفاظ على انبعاثاتهم وفقا لبدلاتهم خيارا بين اتخاذ تدابير للحد من انبعاثاتهم الخاصة - مثل الاستثمار في تكنولوجيا أكثر كفاءة أو استخدام مصادر طاقة أقل كثافة من الكربون - أو شراء البدلات الإضافية التي يحتاجونها في السوق ، أو مزيج من الاثنين. ومن المرجح أن تحدد هذه الخيارات بتكاليف نسبية. وبهذه الطريقة، تخفض الانبعاثات حيثما يكون ذلك أكثر فعالية من حيث التكلفة.
كم من الوقت كان الاتحاد الأوروبي إتس تعمل؟
تم إطلاق إتس الاتحاد الأوروبي في 1 يناير 2005. استمرت فترة التداول الأولى لمدة ثلاث سنوات حتى نهاية عام 2007 وكانت مرحلة "التعلم بالممارسة" للتحضير لفترة التداول الثانية الحاسمة. وبدأت فترة التداول الثانية في 1 كانون الثاني / يناير 2008 وتستمر لمدة خمس سنوات حتى نهاية عام 2012. وتنبع أهمية فترة التداول الثانية من كونها تتزامن مع فترة الالتزام الأولى لبروتوكول كيوتو، يجب على البلدان الصناعية أن تحقق أهدافها للحد من انبعاثات غازات الدفيئة أو الحد منها. وبالنسبة لفترة التداول الثانية، تم تحديد انبعاثات الاتحاد الأوروبي لانبعاثات غازات الدفيئة بنحو 6.5٪ دون مستويات عام 2005 للمساعدة على ضمان أن الاتحاد الأوروبي ككل، والدول الأعضاء على حدة، يفي بالتزامات كيوتو.
ما هي الدروس الرئيسية المستفادة من التجربة حتى الآن؟
وقد وضعت إتس الاتحاد الأوروبي سعرا على الكربون وأثبتت أن الاتجار في انبعاثات غازات الدفيئة يعمل. وقد أنشأت فترة التداول الأولى بنجاح التداول الحر لبدلات الانبعاث في جميع أنحاء الاتحاد الأوروبي، ووضعت البنية التحتية اللازمة، ووضعت سوقا ديناميكية للكربون. وقد تكون الفائدة البيئية للمرحلة الأولى محدودة بسبب التوزيع المفرط للبدلات في بعض الدول الأعضاء وبعض القطاعات، ويرجع ذلك أساسا إلى الاعتماد على إسقاطات الانبعاثات قبل أن تصبح بيانات الانبعاثات التي تم التحقق منها متاحة في إطار إتس للاتحاد الأوروبي. وعندما أبرز نشر بيانات الانبعاثات المؤكدة لعام 2005 هذا "الإفراط في تخصيص"، كان رد فعل السوق كما هو متوقع من خلال خفض سعر السوق للبدلات. وقد أتاح توافر بيانات الانبعاثات المؤكدة للجنة أن تكفل تحديد الحد الأقصى للمخصصات الوطنية في إطار المرحلة الثانية على مستوى يؤدي إلى تخفيضات حقيقية في الانبعاثات.
وإلى جانب التأكيد على الحاجة إلى بيانات تم التحقق منها، أثبتت التجربة حتى الآن أن زيادة المواءمة داخل إتس الاتحاد الأوروبي أمر حتمي لضمان أن يحقق الاتحاد الأوروبي أهدافه في خفض الانبعاثات على الأقل بتكلفة وبحد أدنى من التشوهات التنافسية. والحاجة إلى مزيد من المواءمة أوضح فيما يتعلق بكيفية تحديد الحد الأقصى لبدلات الانبعاثات الإجمالية.
وتبين الفترتان التجاريتان الأوليان أيضا أن الطرق الوطنية المختلفة على نطاق واسع لتخصيص البدلات للمنشآت تهدد المنافسة العادلة في السوق الداخلية. وعلاوة على ذلك، هناك حاجة إلى قدر أكبر من المواءمة والتوضيح والتنقيح فيما يتعلق بنطاق النظام، وإمكانية الحصول على ائتمانات من مشاريع خفض الانبعاثات خارج الاتحاد الأوروبي، وشروط ربط النظام الأوروبي لتكنولوجيا الاتصالات بالأنظمة التجارية للانبعاثات في أماكن أخرى، متطلبات تقديم التقارير.
ما هي التغييرات الرئيسية في إتس الاتحاد الأوروبي، ومتى سيتم تطبيقها؟
وستطبق التغييرات المتفق عليها للتصميم اعتبارا من فترة التداول الثالثة، أي في كانون الثاني / يناير 2013. وفي حين ستبدأ الأعمال التحضيرية فورا، لن تتغير القواعد السارية حتى كانون الثاني / يناير 2013 لضمان الحفاظ على الاستقرار التنظيمي.
وستكون معاهدة التجارة الأوروبية للاتحاد الأوروبي في الفترة الثالثة نظاما أكثر كفاءة وأكثر اتساقا وعدلا.
وتتحقق زيادة الكفاءة من خالل فرتة تداول أطول) 8 سنوات بدال من 5 سنوات (، وخفض انبعاثات قوي ومتراجع سنويا) انخفاض بنسبة 21٪ يف عام 2020 مقارنة بعام 2005 (وزيادة كبرية يف كمية املزادات) من أقل من 4٪ في المرحلة 2 إلى أكثر من النصف في المرحلة 3).
وتم الاتفاق على مزيد من المواءمة في العديد من المجالات، بما في ذلك فيما يتعلق بتحديد الحد الأقصى (وهو سقف على نطاق الاتحاد الأوروبي بدلا من الحدود الوطنية في المرحلتين 1 و 2) والقواعد المتعلقة بالتخصيص الحر الانتقالي.
وازدادت عدالة النظام زيادة كبيرة من خلال التحرك نحو قواعد التخصيص المجاني على نطاق الاتحاد الأوروبي للمنشآت الصناعية وبإدخال آلية لإعادة التوزيع تخول للدول الأعضاء الجديدة المزاد المزيد من البدلات.
كيف يقارن النص النهائي مع اقتراح اللجنة الأولي؟
وقد تم الحفاظ على أهداف المناخ والطاقة التي وافق عليها مجلس الربيع الأوروبي لعام 2007، ولا يزال الهيكل العام لاقتراح اللجنة بشأن إتس للاتحاد الأوروبي سليما. بمعنى أنه سيكون هناك سقف واحد على مستوى الاتحاد الأوروبي لعدد مخصصات الانبعاثات، وسوف ينخفض ​​هذا الحد سنويا على طول خط اتجاه خطى، والذي سيستمر بعد نهاية فترة التداول الثالثة (2013-2020). والفرق الرئيسي مقارنة بالمقترح هو أن مزاد العلاوات سيتم تدريجيا على نحو أبطأ.
ما هي التغييرات الرئيسية مقارنة باقتراح اللجنة؟
وباختصار، فإن التغييرات الرئيسية التي أدخلت على المقترح هي كما يلي:
ويسمح لبعض الدول الأعضاء بانتقاص اختياري ومؤقت من القاعدة التي تنص على عدم تخصيص أي بدلات مجانا لمولدات الكهرباء اعتبارا من عام 2013. ويتاح هذا الخيار للتقييد للدول الأعضاء التي تستوفي شروطا معينة تتعلق بالترابط بين الكهرباء وحصة وقود أحفوري واحد في إنتاج الكهرباء، ونصيب الفرد من الناتج المحلي الإجمالي بالنسبة لمتوسط ​​الاتحاد الأوروبي 27. وبالإضافة إلى ذلك، فإن مقدار البدلات المجانية التي يمكن أن تخصصها دولة عضو لمحطات توليد الطاقة يقتصر على 70 في المائة من انبعاثات ثاني أكسيد الكربون من المصانع ذات الصلة في المرحلة 1 والتراجع في السنوات التالية. وعلاوة على ذلك، لا يمكن تخصيص التخصيص المجاني في المرحلة 3 إلا لمحطات توليد الطاقة التي تعمل أو قيد الإنشاء في موعد لا يتجاوز نهاية عام 2008. انظر الرد على السؤال 15 أدناه. وسيكون هناك مزيد من التفاصيل في التوجيه بشأن المعايير التي ستستخدم لتحديد القطاعات أو القطاعات الفرعية التي تعتبر معرضة لخطر كبير من تسرب الكربون، وتاريخ سابق لنشر قائمة اللجنة لهذه القطاعات (31 كانون الأول / ديسمبر) 2009). Moreover, subject to review when a satisfactory international agreement is reached, installations in all exposed industries will receive 100% free allowances to the extent that they use the most efficient technology. The free allocation to industry is limited to the share of these industries' emissions in total emissions in 2005 to 2007. The total number of allowances allocated for free to installations in industry sectors will decline annually in line with the decline of the emissions cap. Member States may also compensate certain installations for CO 2 costs passed on in electricity prices if the CO 2 costs might otherwise expose them to the risk of carbon leakage. The Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect. See reply to question 15 below. The level of auctioning of allowances for non-exposed industry will increase in a linear manner as proposed by the Commission, but rather than reaching 100% by 2020 it will reach 70%, with a view to reaching 100% by 2027. As foreseen in the Commission's proposal, 10% of the allowances for auctioning will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies. A provision has been added for another redistributive mechanism of 2% of auctioned allowances to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20% in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol. The share of auctioning revenues that Member States are recommended to use to fight and adapt to climate change mainly within the EU, but also in developing countries, is raised from 20% to 50%. The text provides for a top-up to the proposed permitted level of use of JI/CDM credits in the 20% scenario for existing operators that received the lowest budgets to import and use such credits in relation to allocations and access to credits in the period 2008-2012. New sectors, new entrants in the periods 2013-2020 and 2008-2012 will also be able to use credits. The total amount of credits that may be used will, however, not exceed 50% of the reduction between 2008 and 2020. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement, the Commission could allow additional access to CERs and ERUs for operators in the Community scheme. See reply to question 20 below. The proceeds from auctioning 300 million allowances from the new entrants reserve will be used to support up to 12 carbon capture and storage demonstration projects and projects demonstrating innovative renewable energy technologies. A number of conditions are attached to this financing mechanism. See reply to question 30 below. The possibility to opt-out small combustion installations provided they are subject to equivalent measures has been extended to cover all small installations irrespective of activity, the emission threshold has been raised from 10,000 to 25,000 tonnes of CO 2 per year, and the capacity threshold that combustion installations have to fulfil in addition has been raised from 25MW to 35MW. With these increased thresholds, the share of covered emissions that would potentially be excluded from the emissions trading system becomes significant, and consequently a provision has been added to allow for a corresponding reduction of the EU-wide cap on allowances.
Will there still be national allocation plans (NAPs)?
No. In their NAPs for the first (2005-2007) and the second (2008-2012) trading periods, Member States determined the total quantity of allowances to be issued – the cap – and how these would be allocated to the installations concerned. This approach has generated significant differences in allocation rules, creating an incentive for each Member State to favour its own industry, and has led to great complexity.
As from the third trading period, there will be a single EU-wide cap and allowances will be allocated on the basis of harmonised rules. National allocation plans will therefore not be needed any more.
How will the emission cap in phase 3 be determined?
The rules for calculating the EU-wide cap are as follows:
From 2013, the total number of allowances will decrease annually in a linear manner. The starting point of this line is the average total quantity of allowances (phase 2 cap) to be issued by Member States for the 2008-12 period, adjusted to reflect the broadened scope of the system from 2013 as well as any small installations that Member States have chosen to exclude. The linear factor by which the annual amount shall decrease is 1.74% in relation to the phase 2 cap.
The starting point for determining the linear factor of 1.74% is the 20% overall reduction of greenhouse gases compared to 1990, which is equivalent to a 14% reduction compared to 2005. However, a larger reduction is required of the EU ETS because it is cheaper to reduce emissions in the ETS sectors. The division that minimises overall reduction cost amounts to:
a 21% reduction in EU ETS sector emissions compared to 2005 by 2020; a reduction of around 10% compared to 2005 for the sectors that are not covered by the EU ETS.
The 21% reduction in 2020 results in an ETS cap in 2020 of a maximum of 1720 million allowances and implies an average phase 3 cap (2013 to 2020) of some 1846 million allowances and a reduction of 11% compared to the phase 2 cap.
All absolute figures indicated correspond to the coverage at the start of the second trading period and therefore don't take account of aviation, which will be added in 2012, and other sectors that will be added in phase 3.
The final figures for the annual emission caps in phase 3 will be determined and published by the Commission by 30 September 2010.
How will the emission cap beyond phase 3 be determined?
The linear factor of 1.74% used to determine the phase 3 cap will continue to apply beyond the end of the trading period in 2020 and will determine the cap for the fourth trading period (2021 to 2028) and beyond. It may be revised by 2025 at the latest. In fact, significant emission reductions of 60%-80% compared to 1990 will be necessary by 2050 to reach the strategic objective of limiting the global average temperature increase to not more than 2°C above pre-industrial levels.
An EU-wide cap on emission allowances will be determined for each individual year. Will this reduce flexibility for the installations concerned?
No, flexibility for installations will not be reduced at all. In any year, the allowances to be auctioned and distributed have to be issued by the competent authorities by 28 February. The last date for operators to surrender allowances is 30 April of the year following the year in which the emissions took place. So operators receive allowances for the current year before they have to surrender allowances to cover their emissions for the previous year. Allowances remain valid throughout the trading period and any surplus allowances can now be "banked" for use in subsequent trading periods. In this respect nothing will change.
The system will remain based on trading periods, but the third trading period will last eight years, from 2013 to 2020, as opposed to five years for the second phase from 2008 to 2012.
For the second trading period Member States generally decided to allocate equal total quantities of allowances for each year. The linear decrease each year from 2013 will correspond better to expected emissions trends over the period.
What are the tentative annual ETS cap figures for the period 2013 to 2020?
The tentative annual cap figures are as follows:
These figures are based on the scope of the ETS as applicable in phase 2 (2008 to 2012), and the Commission's decisions on the national allocation plans for phase 2, amounting to 2083 million tonnes. These figures will be adjusted for several reasons. Firstly, adjustment will be made to take into account the extensions of the scope in phase 2, provided that Member States substantiate and verify their emissions accruing from these extensions. Secondly, adjustment will be made with respect to further extensions of the scope of the ETS in the third trading period. Thirdly, any opt-out of small installations will lead to a corresponding reduction of the cap. Fourthly, the figures do not take account of the inclusion of aviation, nor of emissions from Norway, Iceland and Liechtenstein.
Will allowances still be allocated for free?
نعم فعلا. Industrial installations will receive transitional free allocation. And in those Member States that are eligible for the optional derogation, power plants may, if the Member State so decides, also receive free allowances. It is estimated that at least half of the available allowances as of 2013 will be auctioned.
While the great majority of allowances has been allocated free of charge to installations in the first and second trading periods, the Commission proposed that auctioning of allowances should become the basic principle for allocation. This is because auctioning best ensures the efficiency, transparency and simplicity of the system and creates the greatest incentive for investments in a low-carbon economy. It best complies with the “polluter pays principle” and avoids giving windfall profits to certain sectors that have passed on the notional cost of allowances to their customers despite receiving them for free.
How will allowances be handed out for free?
By 31 December 2010, the Commission will adopt EU-wide rules, which will be developed under a committee procedure (“Comitology”). These rules will fully harmonise allocations and thus all firms across the EU with the same or similar activities will be subject to the same rules. The rules will ensure as far as possible that the allocation promotes carbon-efficient technologies. The adopted rules provide that to the extent feasible, allocations are to be based on so-called benchmarks, e. g. a number of allowances per quantity of historical output. Such rules reward operators that have taken early action to reduce greenhouse gases, better reflect the polluter pays principle and give stronger incentives to reduce emissions, as allocations would no longer depend on historical emissions. All allocations are to be determined before the start of the third trading period and no ex-post adjustments will be allowed.
Which installations will receive free allocations and which will not? How will negative impacts on competitiveness be avoided?
Taking into account their ability to pass on the increased cost of emission allowances, full auctioning is the rule from 2013 onwards for electricity generators. However, Member States who fulfil certain conditions relating to their interconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants. The auctioning rate in 2013 is to be at least 30% in relation to emissions in the first period and has to increase progressively to 100% no later than 2020. If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation.
In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2013, with Member States agreeing to start at 20% auctioning in 2013, increasing to 70% auctioning in 2020 with a view to reaching 100% in 2027. However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk of 'carbon leakage'. This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints. The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009. To do this, the Commission will assess inter alia whether the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5% and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10%. If the result for either of these criteria exceeds 30%, the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage. Installations in these sectors would receive 100% of their share in the annually declining total quantity of allowances for free. The share of these industries' emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.
CO 2 costs passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage. In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs. In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect.
Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible. Therefore, by 30 June 2010, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been concluded. The report will be accompanied by any proposals considered appropriate. These could potentially include maintaining or adjusting the proportion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS.
Who will organise the auctions and how will they be carried out?
Member States will be responsible for ensuring that the allowances given to them are auctioned. Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions. The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latter. It is still the case that 10% of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies. However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2% to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20% in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol. Nine Member States benefit from this provision.
Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions. By 30 June 2010, the Commission will adopt a Regulation (through the comitology procedure) that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market.
How many allowances will each Member State auction and how is this amount determined?
All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned. A total of 88% of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State's share of historic emissions under the EU ETS. For purposes of solidarity and growth, 12% of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol.
Which sectors and gases are covered as of 2013?
The ETS covers installations performing specified activities. Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board. As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide.
As from 2013, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases. CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector. The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered. These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other industrial sectors already covered.
As of 2012, aviation will also be included in the EU ETS.
Will small installations be excluded from the scope?
A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion. As from 2013, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions. The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application. For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies. In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals. The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions.
How many emission credits from third countries will be allowed?
For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances. The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50% of the EU-wide reductions over the period 2008-2020. For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1.6 billion credits over the period 2008-2020. In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11% of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period. New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4.5% of their verified emissions during the period 2013-2020. For the aviation sector, the minimum access will be 1.5%. The precise percentages will be determined through comitology.
These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol’s Joint Implementation (JI) mechanism (covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol) or Clean Development Mechanism (CDM) (for projects undertaken in developing countries). Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units (ERUs) while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions (CERs).
On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020. Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types. Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types.
To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries. The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50% of the required reductions. Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries.
Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement , additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement. However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme.
Will it be possible to use credits from carbon ‘sinks’ like forests?
No. Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry (‘LULUCF’) projects which absorb carbon from the atmosphere. It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons:
LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions. Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions 'leakage' problems arising from such projects. The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system. This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced. Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal.
The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments. For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion. In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries.
Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS?
نعم فعلا. Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits. These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system. Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS. The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules.
Are there measures in place to ensure that the price of allowances won't fall sharply during the third trading period?
A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability. The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility. Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years. The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be “banked” for use in the second trading period. For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price.
A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market. If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States. If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25% of the remaining allowances in the new entrant reserve.
The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind (availability of renewable energy) and temperature (demand for heating and cooling) etc. A degree of uncertainty is inevitable for such factors. The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices.
Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems?
نعم فعلا. One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market. The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems. Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions. The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances. This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments.
The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change.
While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity (such as a state or group of states under a federal system) which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS. Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS.
What is a Community registry and how does it work?
Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances. As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry. This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States. Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries.
Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements?
The Commission will adopt a new Regulation (through the comitology procedure) by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive. A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate.
What provision will be made for new entrants into the market?
Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 (“new entrants”). The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations.
A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies. There should be a fair geographical distribution of the projects.
In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning. The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve.
What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council?
The European Parliament's Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007. This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet. Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing. Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation. No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15% of the total number of allowances (i. e. 45 million allowances) available for this purpose. The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances.
A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose.
What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS?
When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage. On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate.
For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.
What are the next steps?
Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009. This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one. For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012.
The Commission has already started the work on implementation. For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing (list of sectors due end 2009). Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning (due by June 2010), the harmonised allocation rules (due end 2010) and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers (due end 2011).

The european unions emissions trading system also has.
انقر لتعديل تفاصيل المستند.
انقر لتعديل تفاصيل المستند.
شارك هذا الرابط لصديق:
المستندات المرجعية.
لا توجد مستندات مرجعية.
وضع إشارة على هذا المستند.
شوهدت مؤخرا.
Most Popular Documents for SCIENCE APES.
National Park Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 Joshua Tree National Park ScottNguyen Period1 Map of Joshua Tree National Park How wo.
PCH_4_3__HW_Solutions Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 Solutions.
PCH_4_4__HW_Solutions Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 Solutions.
104051818-13885404-tragedy_of_the_commons_questions Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 Tragedy of the Commons By Garett Hardin As you read this essay, you will come across.
Ecosystem Column Lab Report Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 Ecosystem Column Lab Report I. Purpose Doing the Ecosystem column lab, it will allow.
Ecosystem Column Lab Report.
APUSH_Ch__10_Guide (1) Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 Name _ AP U. S. History Period _ Chapter 10A Democratic Revolution The Decline of the.
دراسة على الذهاب.
مواد أخرى ذات صلة.
Those data were verified by analyzing selected tracts on the ground Chambers Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 November 16, 2007 Los Angeles Times 320 million trees were lost to Katrina Now they a.
Passive solar energy can provide between 20 and 40 percent of our heating loads Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 January 19, 2010 Discover Magazine 8 Big Ideas That Could Pave the Road to Clean Ener.
24 Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 May 24, 2010 CNN News Social media can help save the planet, says Greenpeace boss Gre.
On searching further the fishery officers found other plants where rains or Peking Uni. PHYSICS 10 - Spring 2016 SILENT SPRING RACHEL CARSON (ONE SINGLE BOOK WHICH BROUGHT THE ISSUE OF PESTICIDES CE.
Over time you are trying to connect offenders with something that is meaningful Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 May 20, 2010 CNN News Prisoners turn over a new leaf with eye on environment The orga.
Aside from altering the visual landscape invasive species can crowd out native Katella High SCIENCE APES - Fall 2009 May 22, 2010 LA Times Kudzu linked to poor air quality Kudzu, a fast-growing and inva.
تظهر هذه المعاينة صفحات المستند 1 - 3. اشترك لعرض المستند الكامل.
الحصول على دورة البطل.
القانونية.
اتصل بنا.
حقوق الطبع والنشر © 2017. بالطبع البطل، وشركة الخصوصية الشروط.
بالطبع لا ترعى بطل أو أقرتها أي كلية أو جامعة.

No comments:

Post a Comment